8 Ağustos 2013 Perşembe

HALA İNATLA ŞEKER (!) BAYRAMI :)

Bugün bayramın ilk günü.. ve ben evimdeyim İzmirdeyim ailemleyim.. Böyle bi şehire gelmek başlıca bayram sevinci değil midir zaten ??

İzmirde büyüyen çocuklar için her gün bayram mutluluğunda geçer.. Her günü bayram heyecanıyla yaşamayı öğrenirler.. Bu şehirde büyüdüğüm için inanın kendimi çok şanslı hissediyorum.. Gelelim Şeker Bayramına :)) Biz çok kalabalık bi aile olmadığımız için genelde sakin geçer bayramlarımız. Biraz klişe gibi gelsede eski bayramlar gibi değil artık hiç bi bayram .. eskiler bi başkaydı.. ( Bir gün benimde bu sözü kullanacağım hiç aklıma gelmezdi :)) Eskilerden kastımı tahmin edersiniz ki benim için bi on yıl kadar öncesini ifade ediyor :) Bi hafta öncesinden heyecanı ,arefeden ise telaşı başlardı bizim evde. Bayramlıklar alınır, ev temizlenir ,danteller perdeler yıkanıp ütülenir, şekerlikler dolar ve kolonyalar taşardı adeta.. Sabah erkenden kalkılır , kıyafetler giyilir , saçlar yapılır, ayakkabılar dantelli kısa beyaz çorapların üstüne geçirilir ananeye dedeye el öpmeye cıkılırdı (Hiç öyle düşünmeyin ama lütfen,maksat tamamen bayramlaşmaktı asla harçlık toplamak değildi:)).. En fazla iki üç saat sürerdi bu şamata heyecan .. Beyaz mendil içine konmuş harçlıklar ceplerimizdeki yerini alır ve biz tatlı yemekten kusacak duruma geldiğimizde ( koşa koşa Şaşal Cam Damacanadaki suya dadanırdık hepimiz .. O cam damacanaları bile özlüyorum bazen.. Çocukluğumun hafızamda yer edinen simgelerinden ) artık evimizde günlük sakinliğine dönmüş olurdu.. Ama ben hep günlerce sürsün isterdim o telaş.. bu yüzdendir ki hep kalabalık bi ailem olsun isterim.. Mutlulukların paylaşıldıkça arttığına inanırım ben.. Ne kadar fazla insanla paylaşırsan o kadar uzun sürer bayramlar bana göre.. Bütün Bayramlarınızın mutlu kalabalık bol kahkahalı ev baklavalı şeker çikolata dolu geçmesi dileğiyle .. Aman midelere de dikkat edelim :) Ha bu arada şeker alır mıydınız ? :))

2 yorum:

Yorum yazmak icin Google hesabınızın olmasına gerek yok..Olmasa da olur..Aşağıda bulunan Yorumlama Biçimi sekmesinden URL' yi seçip isiminizi yazarsanız veya Anonim'i seçip yorumunuzun sonuna isminizi yazarsanız da olur.. Hem de çok güzel olur :)