14 Ağustos 2013 Çarşamba

Türk Kahvesinin Cinliği (>_o)

Siz hiç kahve ağacı gördünüz mü? ;)

Açıkçası ben ilk defa görüyorum. Hiç "Bu kahvede pek köpüklü olmuş aman hangi ağaçta yetişti acaba? " diye merak etmemiştim :) Peki siz Türk Kahvesi isminin bir kahve cinsinden değil pişirilme tarzından geldiğini biliyor muydunuz? Kahvenin hayatımıza girmesinde Yemen Valisi Özdemir Paşa'nın yeri yadsınamaz. 1517 yılında Yemende görüp hayran kaldığı bu lezzeti İstanbul'a getirtmiş ve dönemin padişahı Yavuz Sultan Selim'e sunmuştur.Beğenilmiştir Paşanın tavsiye ettiği bu lezzet ve Türklerin geliştirdiği yepyeni pişirme metoduylada elalemin kahvesi olmuştur bizim Türk Kahvesi. Tabi İstanbul büyük memleket o zamanlarda da.. Geleni gideni çok.. E bizimkilerde Türk Kahvesini özene bezene pişiriyorlar ,gelen giden VİP konuklara da ikram ediyorlar..Hani şu bizden çok önde olan Avrupalılar varya hah işte onlar İstanbulda tattıkları bu özel lezzeti çok beğenip ülkelerine taşımışlar.. Böylece Türk kahvesi tadını tüm dünyaya duyurmaya başlamış.. Ünü almış başını gitmiş.. Sözün özü Türk Kahvesi dünya çapında bir lezzettir. Kitapla, tavlayla , dost sohbetleriylede arası pek iyidir hani.. Bir kahveye bir ömür sığdırabilirsiniz.. İçerken geçmişi yad eder, bitirince telveleri sayesinde kahin kesilebilirsiniz. ( Bu arada falı bakılan tek kahve türüymüş Türk Kahvesi. E biz bulduysak mutlaka vardır o işin bi cinliği :))Keyfinizin kahyası bile olabilir.. İçtikçe keyiflenirsiniz. Haa içilen kahve sonrasında biri kızınızı isteyecekse eğer pek keyif vermez. Ama istisnai iki durumdan biridir bu. Diğeri mi ? "Beni isteyerek babamın kahvesini burnundan getiren sen misin!" diyerek Türk Kızlarının hem intikam alma hem sabır deneme amacıyla damat adayına sundukları Tuzlu Kahvedir diğeri. İntikamı acı olur yani bizim kızların :) Ben henüz o mertebeye ulaşıp bu tatlı intikamı alamadım. Peki alacak mıyım? Tabi ki.. Üzgünüm hayatım ama o tadı sende tanıyacaksın :) Tük Kahvesi üzerine sayfalarca yazı yazılabilir. Ben nacizane içimden geçenleri yazdım. Çok isterdim ki ülkemde yaygın olarak yapılsın kahve ekimi. Maalesef ki sadece Mersin ve Anamurdaki 16 hektarlık arazi ile sınırlı kalınmış :( Yine de Kurukahveci Mehmet Efendi ile İzmir Karşıyakada o minicik dükkandan harikalar çıkaran Küçük Avcı olduğu sürece biz kahve severlerin sırtı yere gelmez diye düşünüyorum :)
Hayatınızda kahve içilecek dostlar edinmeniz ve hayatınızın okkalı bir kahve lezzetinde geçmesi dileğiyle.. Şimdilik hoşçakalın :) NOT: Eee damat adaylarına ufak bi sır. O kahveyi mutlaka için ancak biraz bekletin ki tuzu dibine çöksün lezzeti normala dönsün.. Maksat müstakbel eşinizle ağzınızın tadı bozulmasın ;)

6 yorum:

  1. bak sennn neler de bilirmiş:) bizim içtiğimiz kahvelerden bahsetmemişin biraz eksik olmuş o yüzden ehehehe, ayrıca ben eşime tuzlu kahve yapmadım bi sıkıntı yok yani;) görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araştırıyorum vede geliştirmeye çalışıyorum yazılarımı kendimce :) ben tuzu koyucam ama tuz mu koysaamm isot muu bilemedim yani :))

      Sil
  2. bayıldım çok güzeel :) kahveyi içenin vay haline :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgecim tahmin ediyorum sensin :) teşekkür ediyorum yorumun için. ayrıca eni sonu o kahve içilecek :))

      Sil
  3. bende cok severim türk kahvesi şuan istedim =)
    bende beklerim bloguma =)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak icin Google hesabınızın olmasına gerek yok..Olmasa da olur..Aşağıda bulunan Yorumlama Biçimi sekmesinden URL' yi seçip isiminizi yazarsanız veya Anonim'i seçip yorumunuzun sonuna isminizi yazarsanız da olur.. Hem de çok güzel olur :)